Ekaterina Shapiro-Obermair

Ekaterina Shapiro-Obermair (1980) Moszkvában született,  2004 óta Bécsben él és dolgozik. 2009-ben végzett a Bécsi Képzőművészeti Akadémián, 2014-ben megkapta a Pollock-Krasner Alapítvány ösztöndíját New York-ban és 2015-ben elnyerte a Chimera-díjat.  Részt vett számos külföldi rezidens programban, többek között Isztambulban, Gyeonggi-do-ban, Bécsben és Budapesten, emellett számos művészeti intézményben is kiállították alkotásait.

Ekaterina Shapiro-Obermair absztrakt és minimalista munkája a festészetben, grafikában és szobrászatban gyökerezik, de más médiumokat is felhasznál, mint például a fotográfiát vagy a videót. Grafika- és festménysorozataiban és elemekből álló installációban az absztrakcióval, a matéria érzékelésével és a politikával foglalkozik leginkább.

André Evard-Preis für konkret-konstruktive Kunst, kunsthalle messmer, Riegel am Kaiserstuhl, 2016

 

Nataša Bodrožić, Saša Šimpraga (eds.): Motel Trogir: it is not future that always comes after, Onomatopee, Eindhoven, 2016

 

Patrick Urwyler (ed.): Award Winners Exhibition 2015, exh. cat., Chimera-Project Gallery, Budapest, 2016

 

Astrid Peterle (ed.): Tales of 2 Cities, exh. cat., Jewish Museum Vienna, Vienna, 2015

 

Katalin Timár (ed.): [silence] – A Holocaust Exhibition, exh. cat., Ludwig Múzeum Budapest, Budapest, 2014

 

Rieder Gábor: “A [csend] hangjai,” in: artportal, July 24, 2014

 

Anton Faistauer Preis 2014, Galerie im Traklhaus, Salzburg, 2014

 

Selected articles and reviews Tessa Szyszkowitz: “Stahlschrank der Erinnerung,” in: Profil 39, September 22, 2014, p. 96

 

David quigley: “Histories and other Eternally Recurring Things. For Shapiro -Obermair,” in: Ve.Sch Heft Nr. 7, June 2012, pp. 7 – 8

 

Martin Vesely (ed.): Vier Jahre Ve.Sch ungefähr…, Wien, 2012

 

Gyeonggi Creation Center Residency 2011, Gyeonggi Museum of Modern Art, Ansan-si, Gyeonggi-do, South Korea, 2012

 

Katharina Ritter, Shapiro -Obermair, Dietmar Steiner, Alexandra Wachter: Soviet Modernism 1955 – 1991. Unknown History, Park Books-Verlag, Zürich, 201

 

Christa Benzer: “Ohne Nebenwirkungen,” in: DER STANDARD, June 15, 2011

 

Österreichischer Grafikwettbewerb, Galerie im Taxispalais, Innsbruck, 2011

 

Anne Katrin Feßler: “Nur nicht stehenbleiben,” in: DER STANDARD, July 2, 2010

 

Wolfgang Pichler: “Russische Avantgarde,” in: www.artmagazine.cc, June 6, 2010

 

Doris Lippitsch: “Corpus Delicti,” in: City – Wiener Magazin für Architektur und Urbanes, September, 2009, p. 18

 

Report – Magazine for Arts and Civil Society in Central and Eastern Europe, Erste Bank, www.kontakt.erstegroup.net, 2009

 

Matthias Dusini: “Die Revolution in der Blockhütte,” in: FALTER 33/2009, August 14, 2009, p. 27

 

Anton Ovidiu, Hohenwarter Julia (eds.): Archive in Residence. Vienna – Bucharest, Vienna, 2008

 

Shapiro -Obermair, Wolfgang Obermair (eds.): Das große Moskau, das es niemals gab, SCHLEBRUEGGE.EDITOR, Vienna, 2008