Hámos Gusztáv képzőművész, kurátor, író 1955-ben született Budapesten. Jelenleg Berlinben él és alkot. Elsődleges műfaja a film, a videó, a fotográfia és installáció. Kiállított a 8. kasseli Documentán, a Velencei Biennálén, az aacheni Ludwig Forum für Internationale Kunstban és a budapesti Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeumban. Filmjeivel és videóival – többek között – a londoni Tate Modern, a ZKM Karlsruhe, a Rencontres Internationales Paris/Madrid/Berlin, a hamburgi Fotótriennále, a 63 Mostra Internazionale d’arte cinematografica di Venezia, a SFMOMA, az YBCA San Francisco kiállításain találkozhatott a közönség. Művei a New York-i MoMA, a párizsi Centre Georges Pompidou, az NBK Berlin, a ZKM Karlsruhe, az Art Collection NRW, a budapesti Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum, a C3 Budapest, a Saint Gervai SIV Genève gyűjteményeiben találhatók meg.
Katja Pratschke médiaművész, kurátor 1967-ben született Frankfurt am Mainban, jelenleg Berlinben él és alkot. Tanulmányait a lodz-i Filmiskolában és a kölni Médiaművészeti Főiskolán végezte. 2006 óta készít fotófilm-sorozatokat Hámos Gusztávval, de együttműködésük 1998-ban kezdődött. Legutóbbi kiállításai és vetítései az alábbi helyszíneken valósultak meg: Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum Budapest, Rencontres Internationales Paris/Berlin, MAAT – Museu de Arte, Arquitetura e Tecnologia and Cube Garoti, ART WORKS! European Culture of Resistance and Liberation, Cuba Garruti, Museion, Museum of Modern Art Bolzano. Elnyerte a német rövidfilm díjat, a Hessische Kulturstiftung ösztöndíját, művészrezidencia programok keretén belül Isztambulban, Velencében, Dhakában és Kolkatában dolgozott.
Hámos Gusztáv és Katja Pratschke elsődleges műfaja a fotófilm, azaz – megfogalmazásuk szerint – nagyrészt fotografikus állóképeket tartalmazó film. Munkáik elsősorban az álló- és mozgókép viszonyát, a fotó kinematográfiai kontextusát és a téridő viszonylatba helyezett képet kutatják. A fotószekvenciákon alapuló filmek úgy láttatják a várost, ahogyan másként nem láthatóak, ahogyan eddig nem voltak reprezentálva: a marginalizált, a láthatatlan, a nem-hivatalos oldalát mutatják a térnek. Más szóval: városi látványokat és városmodelleket, tér- és időbeli átjárókat, határokat, küszöböket, az átmenet helyeit teszik láthatóvá. Elméleti művek hivatkozásait Henri Bergson, Gilles Deleuze, Roland Barthes tevékenységéből találhatjuk meg náluk.
Molnár Ani Galéria
1088, Budapest
Bródy Sándor u. 36.
Nyitva tartás:
Kedd – Péntek:
12.00 – 18.00
Szombat:
11.00 – 17.00
am projects
1088, Budapest
Bródy Sándor u. 22.
Nyitva tartás:
Szerda – Péntek:
12.00 – 18.00
Iratkozz fel a hírlevelünkre!