Tamas Waliczky (1959) was born in Budapest, Hungary. He is an animation and new media artist. He started out by creating animations at the age of nine. Then he worked as a painter, illustrator and photographer. He began working with computers in 1983. He was artist-in-residence at the ZKM Institute for Visual Media in 1992, and subsequently a member of the Institute’s research staff (1993-1997) before taking up a guest professorship at the HBK Saar, Saarbrucken (1997-2002). The IAMAS in Gifu, Japan, has chosen Waliczky as artist-in-residence in 1998-99. From 2003 until 2005 he is a professor at Fachhochschule Mainz. Between 2005 and 2010 he is at HBK Saar again, this time as full-time professor. Since September 2010 he is a professor at School of Creative Media, City University of Hong Kong.
Waliczky works together with his wife Anna Szepesi since the early eighties. Anna is usually the artistic adviser in most of his works. His works won numerous international awards, including the Golden Nica of Prix Ars Electronica, Linz, was shown in several exhibitions worldwide, including the Biennial of Lyon, the ICC Gallery Tokyo, the Multimediale Karlsruhe or the Biennial of Seville, and are in different public collections, like the Centre Georges Pompidou (Paris), the Kunstmuseum Bonn or the Ludwig Museum (Budapest). In 2019, Tamás Waliczky represented Hungary at the 58th Venice Biennale with his project Imaginary Cameras, which is exhibited by Ludwig Museum Budapest as well in 2020.
2022
Ákos Schneider: “Az emberközpontú tervezés határai | Spekulatív design és poszthumán állapot”, Typotex Kiadó, Budapest, 2022, p. 176-180.
“Honnan indult és hová tart a hazai digitális vizuális kultúra? | Interjú Seres Szilviával”, Hyper&Hyper magazine, Budapest, Hungary
Sárai Vanda: Hello, World! Könyv a hazai internet-művészet kezdeteiről, A mű, 2022.03.28, Budapest
Novák Piroska: “Húsz interjú a digitális kultúrához kapcsolódó alkotókkal és szakemberekkel”, Magyar Narancs, 2022.02.04, Budapest
2021
Piero Scaruffi: “A Visual History of the Visual Arts / The Age of Globalization / The Computer Age”, August 2021
Seres Szilvia: „Digitális perspektívák | Az újmédia-művészet hazai kezdetei”, Magyar Művészeti Akadémia, Művészetelméleti és Módszertani Kutatóintézet, MMA Kiadó, 2021, p. 18-19, 39-49
László Baki: „…szegd meg az összes szabályt!” – Waliczky Tamás is kiállít a Hogyan nyerj a fényképészetben? című tárlaton, Punkt, 2021 / 07 / 01
2020
HK Artion: “In Dialogue with Machines: The Evolution of Art and Technology, HK Artion, November 7, 2020
Kaszás Gábor: “Kalauz a modern magyar képzőművészethez, Holnap kiadó, 2020, Budapest, p 31, 93
Jess LAU Ching-wa: “Life as ‘ignis fatuus’: The Voyage with Tamas Waliczky from ancient Egypt to the Venice Biennial”, AICAHK, International Association of Art Critics Hong Kong, 15. 10. 2020
Aakash Srivastava: “Imaginary Cameras by Tamás Waliczky”, Sunday Art Club, Kuly 20, 2020
Fidelio: “Múló, törékeny pillanatok rögzítése”, Fidelio, 2020.09.30. 16:50
Ákos Schneider: Machines Beyond Phantasmagoria – On Tamás Waliczky’s Imaginary Cameras, Artmagazin Online, 26. 03. 2020
Éva Bonczidai: „Mit lát az ember, mit a gép?”, Magyar Nemzet, 10. 03. 2020
Műértő Power 50, A Műértő Magyar erősorrendje, Műértő, 07. 03. 2020
Vera Zborovska: “Entering infinity: 5 artists leading the Hungarian art scene”, Contemporary Lynx (Online Magazine), February 17, 2020
2019
Váradi Júlia: “„Ezt a világot is elöntötte a szenny” | Jeffrey Shaw médiaművész, Magyar Narancs, 2019.08.03, Budapest
Barbara London: “Venice 2019: A Few Reflections”, The Brooklyn Rail, Sept. 2019
Diana Cicognini: “La 58. Esposizione Internazionale d’Arte a Venezia – Una mappa visive”, Arte Canale, 2019.09.05.
Christina Ko: “Exit Strategies: Working with Limitations”, Cobo Social, 2019.03.20.
ArtLinkArt: “Venice Biennale 2019”
Hannes Klug: “»Type in a title« – Digitale Guerilla: Das ZKM in Karlsruhe zeigt zum 30jährigen Bestehen seine Sammlung”, Junge Welt, 2019.08.03.
Pedro Medina: “Bienal de Venecia 2019”, Artecontexto, 2019.06.04.
Jakub Gawkowski: “Brak zdania jako metoda. 58. Biennale w Wenecji “, SZUM, 2019.06.28.
Deborah Barkun: “A Global View of the Arts”, Ursinus College, 2019.07.10.
Abafáy-Deák Csillag: „Neverland”, Tiszatáj, 2019.07.10.
Jody Zellen: “58th Venice Biennale 2019: ‘May You Live In Interesting Times’ – Amplifying the Magic of Venice”, Art Now LA, 2019.07.30.
Stőhr Lóránt: „Kalandra fel!”, Élet és Irodalom, LXXIII. Évfolyam, 26. szám, 2019.06.28.
R.E.: “Médiaarcheológia: Képzelt kamerák”, Műértő, 2019.07.04
“Tamas Waliczky | Imaginary Cameras | Hungarian Pavilion | Biennale Arte 2019”, Catalogue of the Exhibition at the Hungarian Pavilion, Published by Ludwig Museum – Museum of Contemporary Art, Budapest, Edited by Zsuzsanna Szegedy-Maszak, Co-editor: Geza Boros, Authors: Julia Fabenyi, Zsuzsanna Szegedy-Maszak, Miklos Peternak, Michael Pritchard, Anna Szepesi. ISBN 978-963-9537-71-2, 95 pages.
Schneider Ákos: “Gépek a Fantazmagórián túl – Waliczky Tamás Képzelt Kameráiról”, Artmagazin, 17. Évfolyam, 2019 3. Szám, június 2019, p. 8-10
Susanne Boecker: “Ungarn, Tamas Waliczky”, Kunstforum International, Bd. 261, July 2019, p. 278-279
Georgina Adam: “At Art Basel, dealers are looking to reap the rewards of the Venice Biennale”, The Art Newspaper, 2019.06.11.
Sághy Erna: „Túlélőtúra”, HVG, 2019.06.06., p.54-55
Pálos György: “Vérrel fröcsköli tele a környezetét”, Magyar Narancs Online, 2019.05.24.
“La Biennale di Venezia – Tamás Waliczky Imaginary Cameras – Padiglione Ungheria”, Hestetika, 2019.04.30.
Angela Madesani: “Biennale di Venezia. La fotografia di Tamás WaIiczky al Padiglione Ungheria”, Artribune, 2019.06.01.
Dominique Moulon: “Art in Brussels”, Art in the Digital Age, 2019.04.30.
Hamvai Kinga: “Délkelet-Ázsia a strandokon – Art Basel Hong Kong 2019”, Műértő, 2019 May, p. 16
Pál Amanda: “Újra itthon az elveszett művész”, Kultúra, 2019.05.27
Frida Sandström: “Yet another white album”, Paletten – Tidskrift För Konst, 2019.05.17
“Hungarian Pavilion at Venice Biennale presents Tamás Waliczky”, Europe Breaking News, 2019.04.30
Pálos György: “Mit is fényképeznénk ezekkel?”, Magyar Narancs, XXXI. Évfolyam 21. szám, 2019.05.23., p. 50-51
“May You Live In Interesting Times”, Biennale Art 2019 catalogue, Participating Countries, Hungary, “Imaginary Cameras”, La Biennale Di Venezia, Frist Edition May 2019, p. 76-77
“Nyitásra kész a Magyar Pavilon”, Kultúra.hu, 2019.05.06
Brigitte Werneburg: “Elefanten, die verdursten”, taz, 2019.05.11
Máté G. Péter: “Akár működhetnének is a képzelt kamerák”, V-tó, 2019.05.13
“Hungarian Pavilion at the 58th International Art Exhibition”, 1F Mediaproject, 2019.04.29
“Újmédia a Velencei Biennále magyar pavilonjában”, Kulter, 2019.05.10
“Exhibitions : Italy : Venezia”, photography now, 2019.05.11
“Tamás Waliczky to Represent Hungary at 2019 Venice Biennale”, Blouin Artinfo, 2019.05.02
“Ausztrál újmédia-művész nyitotta meg a Velencei Biennále magyar pavilonját”, Szoljon, 2019.05.17
Simon Ings: “Our pick of Venice Biennale 2019’s most scientific artworks”, New Scientist, 2019.05.16
Rieder Gábor: “Etruszkok Velencében”, Artkartell, 2019.05.17
“Fantáziakamerákkal nyílt meg a Velencei Biennálé magyar pavilonja – fotók”, HVG, 2019.05.10
Csepregi Evelyn: “Új látásmódok – Megnyílt a Magyar Pavilon Velencében”, Nepszava, 2019.05.09.
Annick Bureaud: “Hongrie (Giardini), Tamás Waliczky, Commissaire/Curator: Zsuzsanna Szegedy-Maszák”, dossier, artpress 466, 25 April 2019
Ingrid Pui Yee Chu: “Exit Strategies”, Frieze, 27 March 2019
2018
Kriszta Dékai: “Látásalternatívák”, Magyar Narancs, 06.09.2018
Szilvia Seres: “Kamerák és más optikai eszközök”, Műértő, September 2018
Cameras and Other Optical Devices, Blok Magazine, 05.09.2018
Evelin Csepregi: “Nézőpontváltás alternatív kamerákkal”, Népszava, 22.08.2018
Alex Greenberger: “Tamás Waliczky will represent Hungary at 2019 Venice Biennale”, artnews, 27.07.2018
Tamás Waliczky to represent Hungary at 2019 Venice Biennale, Artforum, 27.07.2018
Szilvia Seres: “Art&Tech, avagy a művészek elvándorlása”. Műértő, July-August 2018
Gergely Nagy: “Hol animáció, hol állókép”, interjú Waliczky Tamással II., Artportal, 29.07.2018
Gergely Nagy: “A számítógép menekülési lehetőség volt”, interjú Waliczky Tamással I., Artportal, 28.07.2018
Anna Szepesi’s article in “Photography Is Art”, 2018/7, Hong Kong
Kinga Hamvai: “Betekintés a digitális alkimista laboratóriumába”: Waliczky Tamás kamerái, Balkon, 2018/3, Budapest
Anna Szepesi: “Waliczky Tamás Kamerák kiállítása Hong Kongban”, Artmagazin online, 02.03.2018
2017
Teoria i estetyka fotografii cyfrowej. Antologia. Wybór, wprowadzenie i redakcja naukowa Piotr Zawojski. Tłumaczenie Justyna Kucharska i Katarzyna Stanisz. Narodowe Centrum Kultury. Warszawa 2017
2016
Zsófia Somogyi: “A jó, a rossz és az ufó”, Műertő, published by HVG ZRT, p. 6., Dec. 2016 – Jan. 2017, Budapest
“20 years of Goethe Gallery”, Publisher: Goethe-Institut Hongkong, Editors: Gaberiele Gauler, Alice Ho, Design: Will Kwok, Assistant: Vivienne Tong, p. 64-65, October 2016, Hong Kong
Gábor Képes: “Élő legendák és a számítógép – unikális konferencia a Nemzeti Galériában”, Neumann Janos Számítógép-tudományi Társaság, 21. Sept. 2016, Budapest, https://njszt.hu/neumann/hir/20160921/elo-legendak-es-a-szamitogep-%E2%80%93-unikalis-konferencia-a-nemzeti-galeriaban
“Interactive Times” exhibition catalogue, Presented by the Ministry of Culture of the People’s Republic of China, Organised by the Leisure and Cultural Services Department of the Government of the Hong Kong Special Administrative Region, Co-ordinated by the Art Promotion Office and the City University of Hong Kong, Executed by the China Arts and Entertainment Group and the China International Exhibition Agency, Design: Smore Graphic Design, Wang Jie, Duan Yating, Mao Churong, Chen Chaohao, Kang Hanting, p. 14-15, 01. 09. 2016., Beijing
Brigitta Muladi: “Eltűnik az a dimenzió, amit múltnak nevezünk? | Interjú Peternák Miklóssal”, Új Művészet, p. 32-35, Sept. 2016., Budapest
EXiS 2016 International Experimental Film & Video Festival in Seoul, festival catalogue, publication: Moving Image Forum(Corp.), 07. 07. 2016., Seoul
Gábor Rieder: “Gép Pionírok”, ArtKartell magazin, 28. Jun. 2016, Budapest, http://artkartell.hu/uptodate/183-gep-pionirok
“Hungarian Artists and the computer | Reconstruction of an Exhibition” exhibition catalogue, Publications of the Hungarian National Gallery 2016/5, Series editor: Judit Borus, Published by: Dr. Baan Laszlo General Director, p. 98-107, 23. 06. 2016., Budapest
ISEA 2016 Hong Kong | Cultural R>evolution, exhibition catalogue, published by School of Creative Media, City University of Hong Kong, Edited by Harald Kraemer, Daniel C. Howe, Kyle Chung, p. 280-283, 15. 05. 2016., Hong Kong
Brigitta Muladi: “Helló, haver. Megosztom veled a tudatomat | Időalapú médiaművek a kortárs képzőművészetben”, Új Művészet, p. 48-50, Feb.-Marc. 2016., Budapest
Zsóka Nagy: “Mennyi az idő?”, Apokrif, 16. Feb. 2016., Budapest, https://apokrifonline.wordpress.com/2016/02/16/mennyi-az-ido/
Miklós Peternák: “What is Personal and What Is Not – The Role of Photographs in Some of the Works of Tamás Waliczky”, Photo-based New Media Works by Tamas Waliczky, Hong Kong, May 2016
Ingrid Hoelzl: “Tamas Waliczky, Homes – A Journey into Pragmatic Realism”, Photo-based New Media Works by Tamas Waliczky, Hong Kong, May 2016
2015
“IDŐALAP című kiállítas az Új Budapest Galériában”, artmagazin on-line art magazine, 15. 12. 2015., Budapest, http://artmagazin.hu/artmagazin_hirek/idoalap_cimu_kiallitas_az_uj_budapest_galeriaban.3183.html?module=38&mywbContentTypeCtrlAction=Item&mywbContentType_id=3
“Timebase”, online exhibition catalogue, catalogue: Ferenc Eln, 05. 12. 2015., Budapest, http://www.c3.hu/idoalap/downloads/idoalap_timebase.pdf
“Homes by Tamas Waliczky”, Art News, 16.10.2015
“homes | Photography and New Media Art exhibition”, Mingpao Weekly, 25.10.2015
“homes | Photography and New Media Art exhibition”, The Initial, 20.10.2015
“homes | Photography and New Media Art exhibition”, Text: Lorraine, metro Pop magazine, Issue 478, 19.11.2015, p. 118
“A nagyszerű ötletek az emberi játékosságból születnek”, Waliczky Tamással beszelget Seres Szilvia, Balkon Magazine 2015-2, Budapest
“Getuschtes und Geschnittenes – Neue Ausstellung in der Badstube zeigt Bilder von 14 Kunstlern aus der Region”, Wangen, 19 Feb. 2015
“Vier Kunstler sind bei der Ausstellungseroffnung dabai”, Scwabischen Zeitung, 23. 02. 2015
“highlike book”, FILE – Electronic Language International Festival and SESI, Jan. 2015
2014
“Digitart – Az elso magyarorszagi szamitogepes kiallitas” Szentgyorgyi Tiborral beszelget Seres Szilvia, Balkon Magazine, 2014 11-12, Budapest
Szilvia Seres: Interview with Tamas Waliczky, Artmagazin Online (http://artmagazin.hu/artmagazin_hirek/a_szamitogep_nekem_a_szabadsagot_a_menekulesi_utvonalat_jelentette..2382.html?pageid=81), 06 June 2014
Steve Fore: “Waliczky in Wonderland”, Animation Studies Online Journal (http://journal.animationstudies.org/steve-fore-waliczky-in-wonderland/), 16 May 2014
“Animamix Biennale 2013-14”, Time Out Hong Kong (http://www.timeout.com.hk/around-town/events/65097/animamix-biennale-2013-14.html), 27 March 2014, Hong Kong
2013
Maggie Wong: “Interview with Tamás Waliczky: (E)motion in Art”, Artistory Magazine An online territory of contemporary art and culture, (http://artistoryhk.com/2013/04/24/tamas-waliczky/), April 24, 2013, Hong Kong
Chesna Ng: “Computer animation master Tamas Waliczky and his exhibition Dance with the interval”, Milk magazine, 2013 March, Hong Kong
Tan Li: “Prophet of Computer Images: Tamas Waliczky”, CUP magazine, 132, january 2013, Hong Kong
Steve Fore: “The Adventures of Tom Tomiczky in the Realm of Machinic Vision and Bodily Engagement”, the 18th ifva festival catalog and Dance with the interval exhibition catalog, Hong Kong
Keiko Sei: “Tamas Waliczky’s God”, Dance with the interval exhibition catalog, Hong Kong
Derrick de Kerckhove: “Tamas Waliczky – preface”, Dance with the interval exhibition catalog, Hong Kong
2012
Inge Hinterwaldner: Erlebnis-Raum in “Der Garten” und “Heufieber”, in: Cornelia Bohn/Arno Schubbach/Leon Wansleben (Hgg.): Welterzeugung durch Bilder, in: Soziale Systeme, Vol. 18, Nr. 1/2, 2012
Hu Yue Jin: “Hungarian animation master Tamas Waliczky”, Ming Po Daily, Hong Kong
2011
FILE, Electronic Language International Festival, SESI-SP, Sao Paulo
Cynthia Leung: “Interview with Tamas Waliczky”, Milk Magazine 20102011, 535, Hong Kong
Livia Rozsas: “Muveszeti agak kozott – Waliczky Tamas rovid portreja”, Prizma art magazine, No5, Budapest
Caroline Chik: “The paradoxical image. From camera obscura to interactive animations”, Septentrion Presses Universitaires, Montreal
2010
Gianna Maria Gatti: “The technological herbarium”, AVINUS Verlag, Berlin
Katalin Spengler: “Contemporary Art 2010-2011”, Businnes Media Services LLC, Budapest
Horváth Olivér: “Kinetikus kép – közép-európai képzömüvészek animációs filmjei”, Balkon 2010 7 8, Budapest
Rózsás Lívia: “Animált folyamatok – folyamatos animációk”, Balkon 2010 7 8, Budapest
Itsuo Sakane: “The Origins of Media”, Kousakusha, Japan
“Gyüjtemény”, Ludwig Múzeum – Kortárs Müvészeti Múzeum, Budapest
2009
Zsolt Kozma: “Waliczky Tamas munkái”, Value, 2009/1, Budapest
2008
Fu Ningning: “God’s Eyes / Tamas Waliczky’s Cosmology”, World Art magazine, 2008 Nov. No. 77, Beijing
Jerzy Olek: “Umozliwianie Niemozliwemu”, Wroclaw
IAMAS AIR book, Ogaki
Brigitta Ivanyi-Bitter: “Másoknak a vállán állok, és majd az én vállamon is állni fognak”, Interview with Tamas Waliczky, Balkon, 2008/10, Budapest
2007
Jadel Andreetto: “Waliczky, mago dell’arte digitale”, Corriere Dell’Alto Adige, 19 Sept. 2007, Bolzano, Italy
Annette Hünnekens: “Die Zukunft des Video-Clip”, Zapping Zone, Herausgegeben von G. J. Lischka, Benteli Verlag Bern und Zürich
Taruto Fuyama: “Master and Apprentice”, IAMAS Artists in Residence book, Japan
2006
Trencsényi Zoltán: “Még az esõcseppek is”, Népszabadság, 2006. Jan. 20., Budapest, Hungary.
Rieder Gábor: “Waliczky Tamás válogatott munkái”, Pesti Mûsor, 2006 Jan. 12-18, Budapest, Hungary.
Bordács Andrea: “Útkeresés a hõskorszak után”, Új Mûvészet, 2006 Feb., XVII.2., Budapest, Hungary.
Kollár József: “Megáll az idõ”, Új Mûvészet, 2006 Feb., XVII.2., Budapest, Hungary.
Itsuo Sakane: “Adventure for Eyes”, Asahi Shimbun, 2006. 05. 21., Tokyo, Japan
Stöhr Lóránt: “Változó relációk”, Szikra Renáta: “Nett kertek, digitális kertek”, Balkon, 2006/4, Budapest, Hungary
2005
Gianna Maria Gatti: “L’Erbario Technologico”, CLUEB, Bologna, Italy
György Palos: “Motion Pictures on the Wall”, Catalog for Waliczky’s exhibition at Pixel Gallery, Budapest
Jozsef Melyi: “Experimental Space”, Catalog for Waliczky’s exhibition at Pixel Gallery, Budapest
Jeffrey Shaw: “Standing apart to bring things together anew”, Catalog for Waliczky’s exhibition at Pixel Gallery, Budapest
Itsuo Sakane: “Adminration for his Talented Imagination”, Catalog for Waliczky’s exhibition at Pixel Gallery, Budapest
Nikolett Eross: “Something new and different is in the making”, Catalog for Waliczky’s exhibition at Pixel Gallery, Budapest
Elena Giulia Rossi: “Tempo e Spazio Nell’Arte in Rete”, Net Web Art: Net Archives, 8 Ottobre 2005, Roma
2004
Gabriella Giannachi: “Virtual Theaters. An Introduction.” 2004 London, Routledge
Mark B. N. Hansen: “New philosophy for new media”, The MIT Press, Cambridge, Massachusetts; London, England
2003
József Mélyi: “Egy igazi mûvész”, Balkon, 2003/1,2, Budapest
József Készman: “User Illusion”, Praesens, 2003/1, Budapest
Ryszard W. Kluszczynski: “screens/images/worlds_transformations of seeing”, Art Inquiry, Volume V, Lodz, Poland
György Pálos: “Waliczky Tamás megérkezett”, Pergő Képek, 2003 01., Budapest
Szipőcs Krisztina: “Merre tovább?”, Magyar Narancs, 2003 Július 24., Budapest
Forgács Iván: “Videós”, Muszter – örökmozgó képújság, Dec. 2003, Hungary
2002
Stephen Wilson: Information Arts | Intersections of Art, Science, and Technology. MIT 2002
Hedvig Turai: “Új perspektívák”, Mûértõ, Jan. 2002, Budapest
Lev Manovich: “The Language of New Media”, The MIT Press, February 2002, Cambridge MA, USA
2001
György Szücs: “Anteprima Bovisa. Milano Europa 2000”, Balkon, Budapest
György Szücs: “Tamás Waliczky”, Milano Europa 2000 exhibition catalog, 2001, Milano
Mark B. N. Hansen: “New philosophy for new media”, diacritics, a review of contemporary criticism, winter 2001, volume 31, number 4
2000
Margaret Morse: “The Garden. 21st Century Amateur Film”. In: Hardware-Software-Artware. Confluence of Art and Technology. Art Practice at the ZKM Institute of Visual Media 1992-1997. ZKM, Karlsruhe 2000
Pálos György: “Én egy opció vagyok” (Interview with Tamás Waliczky), Pergö Képek, Budapest
Sven Drühl: “Tamas Waliczky – Der Zeitkünstler”, Kunstforum International, Bd. 151, Ruppichteroth
Lev Manovich: “Cinema as cultural interface” (With some parts about Tamás Waliczky), MIT Press
Toshino Iguchi: “The 20th Century 100 Art Matrix”, BT Monthly Art Magazine, Tokyo
Maria Grazia Mattei: “Digitale, tutto un altro film”, Alla Ribalta, Domenica 29 Ottobre 2000
1999
Shoko Inada: “A toy to view the world as you want (Interview with Tamas Waliczky)”, IAMAS Annual, Ogaki
Molnar Daniel: “Infóháború, médiamarkec”, Filmvilág, 1999/1
Bán András: “…járjon előttünk biztosan és nyugodtan…”, Art Today, 1999 November, X. evf. 11.
1998
David Rockeby: The Construction of Experience : Interface as Content, “Digital Illusion: Entertaining the Future with High Technology,” Clark Dodsworth, Jr., Contributing Editor © 1998 by the ACM Press, a division of the Association for Computing Machinery, Inc. (ACM) published by Addison-Wesley Publishing Company.
Lev Manovich: “The camera and the world; new works byTamas Waliczky”, Continental Drift, Prestel, Munich – New York
Lev Manovich: “The art of Tamas Waliczky”, Focusing – ZKM digital arts edition #1, Cantz Verlag, Ostfildern
1997
Margot Lovejoy: “Postmodern Currents (Art and Artists in the Age of Electronic Media)”, 1997
1996
Anne-Marie Duguet: “Tamas Waliczky” Catalog for Waliczky’s exhibition at NTT/ICC Gallery, Tokyo
Masato Shirai: “A mechanism for reorganizing the world” Catalog for Waliczky’s exhibition at NTT/ICC Gallery, Tokyo
Pier Luigi Capucci: “L’affettiva dello spazio” Domus magazine, October, Milano
1995
Anna Szepesi: “Der Wald / The Forest” artintact 2, ZKM/Institut für Bildmedien, Cantz Verlag, Ostfildern
Marie Cerciello-Bachy: “Tamas Waliczky”, Catalog of 3e Biennale de Lyon, Biennale d’Art contemporain, Paris
Lev Manovich: “neuFunland II”, Mediagramm, July 1995, Karlsruhe
1994
Francoise Holtz-Bonneau: Creation Infographique (With some parts about T.W.) Addison-Wesley France, S.A.
Annick Bureaud: “multimediale 93”, Art Press, Feb. 1994
Ludger Hünnekens: “Multimedia – eine Daten- und Gedankenkompression”, Computer Art Faszination 1994, Germany
1993
Franz W. Kluge: “Tamas Waliczky, Experimentelle Arbeit Am Bewegten Bild” Mediagramm, Karlsruhe
Ludger Hünnekens: “The Garden”, Dialog, September 3/93, Germany
1990
Franz W. Kluge: “Genugend Ideen” Horizont, Germany
Annik Hemery: “Tamas Waliczky: Un infographiste venu de l’est” Micro Systemes, Paris
Takis Kyriakoulakos: “Tamas Waliczky: Le poete del’intime” Tech Images, Paris
Frederic Dany, Takis Kyriakoulakos: “Souvenirs du futur: Pictures” L’Image, Paris
Bob Swain: “Eastern promise” Audio-Visual, London
Shalom Gorewitz: “Prophet without honor (Computer Video Artist Tamas Waliczky)” The Independent, New York
Steven Bode: “East is east” Videographic, London
1989
Herbert W. Franke: “Prix Ars Electronica, Preise Für Computergraphik”, Kunstforum International, Bd. 103, Ruppichteroth
Brian Reffin Smith: “Graphic Images”, The Guardian, Tuesday October 5 1989
Keiko Sei: “A komputeres grafikától az “Agyalapi törésig”, Video Magazin, 1989, V. evf. 12. (29.), Budapest
1988
Maria Grazia Mattei: “L’Est Elettronico”, ZOOM , Milano
I.: “Számítógép és művészet”, miko magazin, 1988/5, Budapest
1970
Szigeti Piroska: “A Szupermanó Gazdája”, Pajtás Újság, 1970, Budapest
Molnár Ani Galéria
1088, Budapest
Bródy Sándor u. 36.
Nyitvatartás:
Kedd – Péntek:
12.00 – 18.00
Nyitvatartási időn kívül előzetes bejelentkezés után látogatható.
am projects
1088, Budapest
Bródy Sándor u. 22.
Nyitvatartás:
Szerda – Péntek:
13.00 – 18.00
Special Saturday: Kiállításaink utolsó napján különleges nyitvatartással várjuk látogatóinkat – előre meghirdetett időpontban.
Iratkozz fel a hírlevelünkre!