Tina Gverović (1975, Zágráb) Londonban él és dolgozik. Tanulmányait a zágrábi Academy of Fine Arts-on kezdte meg festő szakon, majd a mesterképzést a Jan van Eyck Academyn, Maastrichtben végezte el. A Middlesex University-n szerzett doktorátust. 2017-ben, az 57. Velencei Biennálén ő képviselte Horvátországot. Munkái nemzetközileg elismertek, többek között szerepelt a Tate Modern-ben 2013-ban és a Busan Biennálén 2012-ben.
Tina Gverovic az installáció, a rajz, a festészet, a hang, a szöveg és a videó médiumain keresztül dolgozik. Munkái – gyakran lebilincselő, zavarba ejtő installációi – az anyagok gazdaságát és történetét fedezik fel. Festményeket és rajzokat is kiállít médiumtól függetlenül. Művei a tér, a terület és az identitás kérdéseit feszegetik, és különösen azt, hogy azok hogyan kötődnek a kitalációkhoz és a képzelethez. Bár művészetét befolyásolja Jugoszlávia felbomlásának átmeneti időszaka, nem áll szándékában ezt közvetlen módon ábrázolni, vagy ezzel kapcsolatos motívumokat alkalmazni. Munkái fő kérdése, hogy hol rejlik a politikai jövőkép és az újjáéledés lehetősége.
1975. Zágráb, Horvátország
Tanulmányok
2013
Doktori praktizálás vizuális művészetből, Itinerant Travellers: Drifting, Revisiting Amnesia, Middlesex University, London
1998-2000
MA (kutatási projekt: ‘States of Transition’), Jan van Eyck Academy, Post Graduate Centre for Art, Design and Theory, Maastricht, Hollandia
1991-1997
BA (festészet), Academy of Fine Arts, Zagráb, Horvátország
Díjak, ösztöndíjak
2019
Az 54. Zágrábi Szalon nagydíja
2012
Frankopan Fund Grant (The Staples Trust) PhD tanulmány alapján
HIAP Residency at Baltic Art Centre, Visby, Svédország
2011
Kultur Kontakt Residency, Bécs, Ausztria
2010
Első díjazás az Am What I Am – 25. Nadežda Petrović Memorial-on, Čačak, Szerbia. Kurátori csapat: Maja Ćirić, Dušica Dražić, Miroslav Karić, Una Popović
2007-2010
Middlesex University ösztöndíj, PhD tanulmány vizuális művészetből
Frankopan Fund Grant (The Staples Trust) PhD tanulmány vizuális művészetből 2007/2008
Professor Gabrielle Parker Travel Bursary, Middlesex University, 2008-2009
2007
European Cultural Foundation Travel Grant ösztöndíj, a ‘Reconstruction’ kiállítással kapcsolatban (Belgrád, November 2007)
2006
Siemens Award az At First Sight projektért (Berlin, 2007)
Rezidencia az International Studio and Curatorial Program keretében, New York
2005
Rezidencia a Media Centre keretében, Seattle. Alapítva: CEC Arts Link
HDLU (Croatian Art Association), Artist díj
2003
Díjazás a Croatian Ministry of Culture-től a ‘Third Part’ című projektért
2002
Kutatási és fejlesztési támogatás az Art Council England-től a ‘To Whom no One Ever Tells Stories’ projektért
2001
Első díjazás a legjobb színházi produkcióért, Split, Horvátország
2000
Első helyezés, ‘projekt’ szekcióban a 34. Zagreb Salon for Design-on, Zagráb, Horvátország
1998
Rezidencia Farrera-ban, Spanyolország. Alapította: UNESCO, színházi kutatás
1998-200
Ösztindíj Nuffic, (Netherlands Organisation for International Cooperation in Higher Education), díjazás két éves posztgraduális tanulmányért a Jan van Eyck Akademie-n, Maastricht, Hollandia
Válogatott egyéni kiállítások
2018
Mechanization of Dreams, Flora Gallery, Dubrovnik
2017
Phantom Trades; Sea of People. Installáció az 56. Velencei Biennálé Horvát pavilonjában, Velence
Collage on the Highway, Installáció, Apartment Softić, Gajeva 2, Zágráb. Kurátor: WHW
2016
Bodies and Things, Lost and Found, Installáció, Francia Pavilon SC, Zágráb, Horvátország
Sea of People, Installáció, Dubrovnik Museum of Modern Art, Horvátország
2015
Slowing Down: Liquid Territory, Installáció, Gallery Anex MMC Luka, Pula, Horvátország. Kurátor: Branka Benčić
Slowing Down: Liquid Territory, Installáció, Gallery AZ, Zágráb, Horvátország
2014
Turnovers, Installáció és vetítés a Chameleon című filmről (12’30), The Salon of The Museum of Contemporary Art, Belgrád, Szerbia (Ben Cain és Siniša Ilić)
2013
Inverted House, Installáció, Tate Modern, London, Egyesült Királyság (Siniša Ilić)
Missing Image. Installáció, Fordham Gallery, London, Egyesült Királyság (Siniša Ilić)
2012
Solid Ground. Installáció. Art Workshop Lazareti, Dubrovnik, Horvátország
2011
What Would Objects Do With Out Us. Installáció. Gallery Vesch, Bécs, Ausztria (Ben Cain)
Precarious Adaptations. Videóinstalláció, Cultural Centre, Belgrád (Siniša Ilić)
2010
Uncomparables. Forming a Suspicious State. Installáció. Nova Gallery, Zágráb, Horvátország (Siniša Ilić)
2009
This Group Will Never Disappear. Installáció. Lenbachhaus-Kubus. Kurátor: WHW, München, Németország. (Ben Cain) (kat.)
2007
Reconstruction. Audióvizuális installáció , Kontekst Gallery, Beograd, Szerbia. (Siniša Ilić)
The Visit. Installáció. Miroslav Kraljević Gallery, Zágráb, Horvátország.
At First Sight. Installáció, Blickensdorff Gallery, Berlin, Germany.onth – Similarity is relative, Stúdió Galéria, Budapest, Magyarország
2006
Spies and Subjects. Hanginstalláció, Notice Gallery, London, Egyesült Királyság
2005
Ways Out. Installáció sorozat. Media Art Centre. Seattle, USA
2004
Six rooms. Installáció. Museum of Modern Art Dubrovnik, Horvátország
Together. Installáció a ‘Pilot’ projekt kapcsán. Museum of Modern Art, Zágráb, Horvátország
Third Part. Installáció. Gliptoteka, Zágráb, Horvátország
Diary of Drowning. Installáció. PM Gallery, Zágráb, Horvátország
2002
From 1 to 4. Videó / dokumentumfilm, a projektet az Art Council támogatta, Leeds, Egyesült Királyság
The Event. Performansz. Fordham Gallery, Whitechapel, London, Egyesült Királyság
2000
Inbetween one beginning and two ends inbetween two beginnings and one end. 24’ videó vetítés. Jan van Eyck Akademie, Maastricht, Hollandia
1998
Theatre Stage Set. University Gallery, Poreč, Horvátország
Theatre Stage Set. Gallery Gradska, Zágráb, Horvátország
1997
Occupied. Installáció. Ston, Horvátország
Válogatott csoportos kiállítások
2022
BENCZÚR Emese, Tina GVEROVIć, Radenko MILAK & Roman URANJEK: ’EITHER CROSSROADS, INTERRELATIONS, OR INTERFERENCE’, Molnár Ani Galéria, Budapest
2019
Sleeping with a Vengeance Dreaming of a Life, Württembergischer Kunstverein Stuttgart
Contemporary Art from Croatia, European Central Bank, Frankfurt
Mechanization of Dreams (gouache festmény sorozat, egyenként 40x60cm) és Handmade Politics (videó 3’40”) 54th Zagreb Salon rézeként bemutatva. Kurátorok: Branka Benčić és Tevž Logar. Grand Prix díj.
Mechanization of Dreams (gouache festmény sorozat, egyenként 40x60cm) és Dream Catchers (installáció kötéllel, ruhával és nyomatokkal 600 x 800 cm) a Sleeping with Vengeance, Dreaming of Life részeként bemutatva, WKV Stuttgart.
Glimmer (videó, 9 perc) a belgrádi 66th March Festival részeként bemutatva. Válogatta: Marta Popivoda.
Start up of Third Floor Exhibitions – önálló kezdeményezésből született független kiállítási platform Zágrábban.
2017
Issues of Uncertainty, Molnár Ani Galéria, Budapest
Glimmer. The Way Objects Go kiállítás, Podroom Gallery, Belgrade Cultural Centre, Belgrád
Chameleon. 64. Belgrade Festival of Documentary and Short Films, Dom Omladine, Belgrád
Chameleon. Usage Guidelines kiállítás, MMC Luka, Pula
Chameleon. Temporary Encounters kiállítás, Galženica Gallery, Zágráb
2016
Sea of People. Kiadvány, A-Books részeként
Diamond Cuts: Sea of People. Installáció. Suzhou Museum, Suzhou, Kína
Chameleon. Debatable Screenings: a Curated Series of Global kiállítás
Contemporary Video, Los Angeles Times Auditorium, Art Center College of Design, Pasadena, California
Chameleon.Videóinstalláció. Museum ON/OFF kiállítás része
Chameleon. Videóinstalláció az Arrivals – Departures kiállításon, Galerie Centrum, Graz
2015
Copper, Dust, Indigo, Seep. Installáció. Gallery Raum mit Licht, Bécs
Chameleon (12’30) film installációja és vetítése, Apoteka. Vodnjan, Horvátország. (Siniša Ilić)
From Above. Video(13’). Book of Burning Matches része, Collectors Room, Berlin, Németország
Audiable Audience. Audió performansz. Part of Radio City, Tate Britain, London, Egyesült Királyság
2014
Parastates. Installáció. Great Undoing, Palazzo Zucatto, Poreč, Horvátország
Parastates. Notes on Undoing részeként bemutatott festmény sorozat. Ikon Arts Foundation, New York, USA
Known Unknowns. Installáció. Mundus Vadit Retro kiállítás, Kibla, Maribor, Slovenia.
Without Delay. Dead City részeként bemutatott poszterek Dubrovnik különböző helyszínein és KCB Belgrádban
2013
Or an Island or a Boat. Videóinstalláció, SE8 Gallery, London, Egyesült Királyság
Visit. Könyv. Artist’s Books kiállítás része. Gallery Galzenica. Zágráb, Horvátország
Building Site: Dreams in the Dust. International Exhibition of Drawings kiállítás része. Museum of Modern and Contemporary Art, Rijeka, Horvátország
2012
Invisible Building. Installáció, The Garden of Learning – Busan Biennial része. Busan, Korea.
Travelling South. Audióinstalláció, Simplon Express projekt keretében, Studio national des arts visuels et de nouvelles technologies, Franciaország
Because We Had It All. THT kiállítás része. Museum of Contemporary Art, Zágráb, Horvátország
2011
Our Forests. Installáció. Life in the Forest kiállítás. Arsenal Gallery, Bialystok, Lengyelország
Travelling South. Urban intervention, Kotor, Montenegró
News Keeps Us Awake II. Installáció. Kultur Kontakt,Bécs, Ausztria
News Keeps Us Awake. Installáció, No Network kiállítás, 1. Time Machine Biennial. Konjic, Bosznia-Hercegovina
The First Thing She Wore. Art Vehicle – Contemporary Art in London – Issue 55, http://www.artvehicle.com/artists/47
Pustjerna. Videó, Zensko Pismo. Gallery ULUPUH, Zágráb, Horvátország
2010
Uncomparables. Forming a Suspicious State. Artist’s book. The Moment of Privacy Has Passed kiállítás része. The Usher Galley, Lincoln, Egyesült Királyság (Siniša Ilić)
On the Waves. Rádiójáték. Image of Sound kiállítás része. Mulitimedia Centre, Split, Horvátország
Uncomparables. Forming a Suspicious State. Poszter, Though Drawing kiállítás része. Beograd, Szerbia
Uncomparables. Forming a Suspicious State. Falrajz, I Am What I Am 25. Nadežda Petrović Memorial kiállítás része. Čačak, Szerbia (Siniša Ilić)
HaVE A LoOk! HAve a LOok!. Hanginstalláció. Form and Content. London, Egyesült Királyság
Infinite Exposure. Installáció.Neither From Nor Towards kiállítás része. Art Pavilion, Zágráb, Horvátország
Infinite Exposure rádiójáték megjelenése, “Slow Web” VHF
Travelling South. Videó vetítés, Tu Smo/We Are Here kiállítás része. Pula Biennale, Museum of Modern Art Istria, Horvátország
In the name of the People. Akril festmények. Homework: Contemporary Art in Dubrovnik kiállítás. Art Workshop Lazareti, Dubrovnik, Horvátország
Alphabet of the Winds. Installáció, Visura Aperta keretében. Momiano, Horvátország
2009
Spaces for disobedience: Notes on ruptures, trembles and sudden transformations. Rajzsorozat. Kiállítva: Nova Gallery. Kurátor: WHW, Zágráb.
Colours couldn’t change us: In the name of the people. Festménysorozat. Bemutatva az And Then Nothing Turned Itself Inside Out kiállítás részeként. Kurátor: Ivana Bago and Antonija Majača. Kunsthalle Exnergasse, Bécs, Ausztria.
Nama. Installáció az állandó kiállítás részeként, Mini Theater, Ljubljana, Szlovénia.
The Red Point. Videó és rajz installáció, készült a Croatian Contemporary Art-It’s Now or Never kiállításra. MUU Gallery és FAFA Gallery, Helsinki, Finnország. (cat.)
Choose Your Time. Rajzsorozat, készült az East Up kiállításra. Gallery Römerapotheke, Zürich, Svájc.
Constant Traveller. Rajzsorozat, készült a Dubrovački trenutak számára. Kurátor: Antun Maračić, HDLU, Zágráb, Horvátország.
On the Waves. Radio drama. Kiállítva a Radio Gallery részeként. Kurátor: Evelina Turković, Croatian National Radio Television III. First broadcast April 10. 2009.
Tired eye does not see out. Festménysorozat. Exhibition Journey to the Centre of the Earth. Visual Arts Centre, North Lincolnshire.
Foreigners in Their Own Country. Rajzsorozat. Bemutatva a Visura Aperta kiállítás részeként, Momiano, Horvátország.
Near Island: Score for a Complex Scene. Installáció, készült a Political Speech is Suprematism: The Meštrović Pavilion kiállításra. Kurátor: Branko Franceschi. Slought Foundation, Philadelphia, USA.
2008
Changes in the Scale of a Map. Video installáció. Bemutatva a THT kiállítás részeként. Museum of Contemporary Art, Zágráb, Horvátország.
Constant Traveller. Installáció (videó, light box, rajz). BOP Gallery, Zágráb, Horvátország.
Choose Your Time. Rajzsorozat a Libertas kiállítás részeként. HDLU. Kurátor: Antun Maračić, Zágráb, Horvátország.
Choose Your Time. Rajzsorozat a Parallel Lines kiállítás részeként. Museum Rupe, Dubrovnik, Horvátország. Kurátorok: Katarina Ivanišin Kardum and Silva Kalčić.
Constant Traveller. Videó installáció a Re/Konstrukcije kiállítás részeként. Waldinger Gallery. Kurátor: Branka Benčić, Osijek.
After Besa. Pencil drawing for the Triennial of Drawing. Gliptoteka, Zágráb, Horvátország.
2007
Choose Your Time. Festménysorozat a Croatian Contemporary Art részeként, Lalit Kala, New Delhi, India.
At Second Sight. Forum Stadtpark. Kurátor: WHW, Graz, Ausztria.
Vocal Verbal. Hangfelvétel projekt, a SC gallery kiállítására. Kurátor: Lala Raščić. Zágráb, Horvátország.
Pustjerna. Videó installáció ill. festmények az ‘On The Crossroards’ kiállítás részeként, City Community Hall, Kurátor: Ana Perajica. Split, Horvátország.
Choose Your Time from Time to Time. Két festmény (akril, vászon). Bemutatva a Croatian Contemporary Art részeként. Lalit Kala, New Delhi, India.
2006
At First Sight. Rajzok és festmények a Triumph of Painting csoportos kiállítás részére. HDLU. Kurátor: Zvonko Maković. Zágráb, Horvátország.
This Place Will Disappear. Installáció (rajz és fény) a Here and Now, Present but not Concrete kiállításra. Kurátor: WHW. Modern Gallery, Ljubljana, Szlovénia.
At First Sight. Rajz. Klovićevi Dvori, Zagreb, Horvátország.
Monuments for Nikola Tesla. Poszter a Gallery Nova csoportos kiállítására. Kurátor: WHW, Zágráb, Horvátország.
At First Sight. Installáció (rajz és festmény). Radoslav Putar award exhibition, Gallery Galženica, Zágráb, Horvátország.
From the Beginning. Festménysorozat. Avesta Biennale, Svédország.
2005
You and me. Videó és hang installáció a Continental Breakfast kiállítás számára. Museum of Modern Art, Maribor, Szlovénia.
Videómunkák vetítése. Alice Day Gallery, Brüsszel, Belgium.
About Recording and Watching. Videó installáció az Insert kiállítás részeként. Museum of Modern Art, Zágráb.
As it used to be. A videó készült: Baranja, Horvátország.
Layers Digging. Videó a Pustjerna kiállításra. Dubrovnik, Croatia.
Kino. Videó installáció falfestményekkel, bemutatva a Linear Structures részeként. Riga Gallery. Kurátor: Branko Franceschi. Riga, Lettország.
2004
Facing. Videó installáció ( monitor, live video, poster), Ordinacija kiállítás. SC Gallery, Zágráb, Horvátország.
Yes or No. Installáció. Bemutatva a Distant Neighbourhoods részeként. Lazareti Dubrovnik/ Cetinje/ Mostar.
What to see, what to do, where to go. Bemutatva az Imagine Limerick részeként, ev+a 2004. Limerick City Gallery. Kurátor: Zdenka Badovinec. Limerick, Írország.
2003
Taking pictures and making scenes. 12 oldalas publikáció a ‘Fantom Slobode’ részeként (bemutatva: Horvátország).
After the City. Installáció (felmondott szöveg, spotlámpa, üveg). Kurátor: Antun Maračić. Modern Art Gallery, Split, Horvátország.
After Sound. Triennial of Croatian Sculpture. Gliptoteka, Zágráb, Horvátország.
2002
Film you. Studió fényjáték (tv dráma), szöveg, színészek, színházi fények. Mediator (temp. space), Dubrovnik, Horvátország.
2001
Discussion room and presentation room for public art proposal. Belgrade Cultural Centre. Belgrád, Szerbia.
Third program…record. Video és hang installáció bemutatva a 26. Salon Mladih részeként. Zágráb Velesajam, Horvátország.
2000
What does a waitress do. Installáció ( előadó, zenész, szöveg). Gail Gates Gallery, Brooklyn, NY.
Trilingual works. Festménysorozat. Centre Social de Servieres, Marseille, Franciaország.
It reminds me of a radio play from the 50’s. Videó és hang installáció.
Festival mora, The Art Workshop Lazareti, Dubrovnik, Croatia/ Ancona, Olaszország.
It reminds me of a radio play from the 50’s. Broadcast – Radio Brussels, Brüsszel, Belgium.
Lectures on lectures. Prezentáció (hang és rajz). Hallefurkunst, Lunaberg, Németország.
From the entrance till above. Videó és hang installáció, Open Nights. Kurátor: Suzanne Oxenaar / Vincent de Boer. Jan van Eyck Academie, Maastricht, Hollandia.
I would wake up to it and hear where I was. Installáció (videó, hang, tükör, üveg). Kunsthalle, Bremen, Németország
1999
Between two ends. Installáció (TV, microphones, receptionist, stages, a soap opera). The 34th Zagreb Salon, Zágráb, Horvátország.
Another Way. Installáció (fénytechnika, videó, fényképek). Jan van Eyck Akademie, Maastricht. Kurátor: Ute Meta Bauer, Hollandia.
1998
Theatre Stage Set. Festmények a The 33rd Zagreb Salon számára válogatva. Zágráb, Horvátország.
1997
Transition. Installáció a Triennial of Croatian Sculpture számára. Zágráb, Horvátország.
Occupied. Installáció (jelzés a falakon, szöveg transzparens, fénykibocsátó dióda, kőfaragvány). Labin, Horvátország.
Kurátori projektek
2010
Vendég társszerkesztő Jasna Jakšić and Siniša Ilić mellett a Magazine for Contemporary Visual Arts nyári kiadványában, amelyet kétévente jelentet meg a The Institute for Contemporary Art, Zágráb, Horvátország, 1966 óta.
2006
Near Island. PM Gallery. Csoportos kiállítás, kurátorok: Tina Gverović and Ben Cain, ill. Susan Kelly and Dan Robinson, Zágráb, Horvátország
2005
Psychometrics. SC Gallery. Csoportos kiállítás, kurátorok: Tina Gverović and Ben Cain, ill. Dave Beech, Pavel Braila, Christof Steinmann, Laura Quarmby and Brian Davies.
Third part-reset. Videósorozatokat tartalmazó projekt. Gliptoteka HAZU, kurátorok: Ben Cain, Tina Gverović and Zlako Wurzberg, Zágráb, Horvátország.
Művészeti katalógusok, kiadványok és vinyl
2016
Sea Of People, művészeti katalógus, az A-Books kiadványa.
2013
Or an Island or a Boat, 7” vinyl record (300 copies) kiadva a Tina Gverović kiállítás alkalmából, SE8 Gallery, London, 2013.
Missing Image, publikáció (soft back, colour, 300 copies) továbbiak: Siniša Ilić, Fordham Gallery, London, UK. 2013 január. Design: Ben Cain.
2011
Uncomparables. Forming a Suspicious State II, Siniša Ilić közreműködésével, publikáció (soft back, colour, 500 copies). Zágráb, Horvátország. 2011 január. Design: Ben Cain.
2010
Uncomparables. Forming a Suspicious State, with Siniša Ilić, publikáció (soft back, b/w, 500 copies). Zágráb, Horvátország. 2010 szeptember. Design: Ben Cain.
Infinite Exposure, artist’s book (hard back, colour, 300 copies). Zágráb, Horvátország. 2010 június. Design: Ben Cain.
2008
Constant Traveller, artist’s book (hard back, colour, 500 copies) kiadva az azonos című projekt részeként, amely a BOP Gallery egyéni kiállítása volt. Zágráb, Horvátország. 2008 április. Design: Ben Cain.
2007
At First Sight, artist’s book (soft back, colour, 500 copies) kiadva a At First Sight in Blickensdorff Gallery egyéni kiállítása kapcsán, Berlin, Németország. Zágráb, Horvátország, 2007 március. Design: Ben Cain.
The Visit, artist’s book (soft back, b/w, 500 copies) kiadva az azonos című projekt részeként, amely a Miroslav Kraljević Gallery kiállítása volt. Zágráb, Horvátország. 2007 május. Design: Ben Cain.
Vásári részvétel
2022
ARCOmadrid, Madrid, Spanyolország
Molnár Ani Galéria
1088, Budapest
Bródy Sándor u. 36.
Nyitvatartás:
Kedd – Péntek:
12.00 – 18.00
Nyitvatartási időn kívül előzetes bejelentkezés után látogatható.
am projects
1088, Budapest
Bródy Sándor u. 22.
Nyitvatartás:
Szerda – Péntek:
13.00 – 18.00
Nyitvatartási időn kívül előzetes bejelentkezés után látogatható.
Iratkozz fel a hírlevelünkre!