Csizik Balázs

Csizik Balázs (1987, Székesfehérvár) vizuális kommunikáció területén szerezte mesterdiplomáját (BME-GTK), melynek során a kortárs magyar absztrakt fotográfia helyzetével foglalkozott. Jelenleg a BME- Kommunikáció- és Médiatudomány képzésén vizuális kommunikációt, illetve kommunikációtechnológiát tanít, ezen felül egyetemközi oktatásszervezési feladatokat lát el. Főleg a kortárs építészet, valamint a kortárs absztrakt művészettörténeti alapok hatnak rá – így a századforduló konstruktivista alkotási formái, illetve azon alkotási formák, amelyek szín és formai redukcióra épülnek. Munkáira az absztrakt formai redukció, az alapszínekkel és -síkidomokkal való tér- és kompozícióalkotás jellemző.

 

Fotó alapú munkáiban egyszerre reflektál az absztrakt fotográfia képiségére, a modern építészet formavilágára, valamint a konstruktív és szuprematista festészeti hagyományra. Sorozatainak közös vonása a redukció, a minimalizmus, amely egyszerre jelenik meg a színekben, a kompozícióban és a megjelenített látványban egyaránt. Ez a fajta reduktivitás némi ridegséget, távolságtartást, rezignáltságot is magában hordoz, ami összhangban van a megjelenített urbánus látvány elidegenedett formavilágával. Műveiben a mesterséges anyagok rideg látványa és a természetes hordozók organikus felületei – egy művön belül is – egymásnak feszülő ellentéteket hoznak létre, mégsem válik a látvány diszharmonikussá. Az ember által létrehozott mesterséges világ és a természet találkozásában létrejövő feszültség végigkíséri a műveket, amit a művön belüli digitális és analóg technikai megoldások kettőssége is felerősít. – Schneller János, „Paradise City” – kiállításszöveg

Kattintson kettőt a képekre, hogy a teljes képernyős nézetre váltson.

Slide thumbnail

Csizik Balázs, Geotaxis c. kiállítás (Bernáth Dániellel)
2020, Molnár Ani Galéria
enteriőrfotó

Slide thumbnail

Csizik Balázs, Geotaxis c. kiállítás (Bernáth Dániellel)
2020, Molnár Ani Galéria
enteriőrfotó

Slide thumbnail

Csizik Balázs, Synesthesia, No. 11
2019, Hahnemühle giclée, metallic baryt, dibond
110 x 73 cm

Slide thumbnail

Csizik Balázs, Synesthesia, No. 16
2020, Hahnemühle giclée, metallic baryt, dibond
110 x 73 cm

Slide thumbnail

Csizik Balázs, Synesthesia, No. 10
2019, Hahnemühle giclée, metallic baryt, dibond
110 x 73 cm

Slide thumbnail

Csizik Balázs, Synesthesia, No. 1
2019, Hahnemühle giclée, metallic baryt, dibond
110 x 73 cm

Slide thumbnail

Csizik Balázs, Synesthesia, No. 3
2019, Hahnemühle giclée, metallic baryt, dibond
110 x 73 cm

Slide thumbnail

Csizik Balázs, Waste Suprematism, No. 1
2018, Hahnemühle giclée, ragbaryt, dibond
73 x 110 cm

Slide thumbnail

Csizik Balázs, Waste Suprematism, No. 2
2018, Hahnemühle giclée, ragbaryt, dibond
73 x 110 cm

Slide thumbnail

Csizik Balázs, Bauhaus 100, No. 1
2019, Hahnemühle giclée, ragbaryt, dibond
110 x 73 cm

Slide thumbnail

Csizik Balázs, Bauhaus 100, No. 8
2019, Hahnemühle giclée, ragbaryt, dibond
110 x 73 cm

Slide thumbnail

Csizik Balázs, Urban Relations, No. 1
2019, Hahnemühle giclée, ragbaryt, dibond
73 x 110 cm

Slide thumbnail

Csizik Balázs, Urban Relations, No. 4
2019, Hahnemühle giclée, ragbaryt, dibond
73 x 110 cm

Slide thumbnail

Csizik Balázs, Urban Suprematism, No. 3
2018, Hahnemühle giclée, ragbaryt, dibond
110 x 73 cm

Slide thumbnail

Csizik Balázs, Urban Suprematism, No. 6
2018, Hahnemühle giclée, ragbaryt, dibond
110 x 73 cm

Slide thumbnail

Csizik Balázs, Art Market 2018, enteriőr fotó


Slide thumbnail

Csizik Balázs, Art Capital 2019, enteriőr fotó
Ferenczy Múzeum, Ámos Imre & Anna Margit Múzeum, “Paradise City”, Szentendre