Csizik Balázs

Csizik Balázs (1987, Székesfehérvár) vizuális kommunikáció területén szerezte mesterdiplomáját (BME-GTK), melynek során a kortárs magyar absztrakt fotográfia helyzetével foglalkozott. Jelenleg a BME- Kommunikáció- és Médiatudomány képzésén vizuális kommunikációt, illetve kommunikációtechnológiát tanít, ezen felül egyetemközi oktatásszervezési feladatokat lát el. Főleg a kortárs építészet, valamint a kortárs absztrakt művészettörténeti alapok hatnak rá – így a századforduló konstruktivista alkotási formái, illetve azon alkotási formák, amelyek szín és formai redukcióra épülnek. Munkáira az absztrakt formai redukció, az alapszínekkel és -síkidomokkal való tér- és kompozícióalkotás jellemző.

 

Fotó alapú munkáiban egyszerre reflektál az absztrakt fotográfia képiségére, a modern építészet formavilágára, valamint a konstruktív és szuprematista festészeti hagyományra. Sorozatainak közös vonása a redukció, a minimalizmus, amely egyszerre jelenik meg a színekben, a kompozícióban és a megjelenített látványban egyaránt. Ez a fajta reduktivitás némi ridegséget, távolságtartást, rezignáltságot is magában hordoz, ami összhangban van a megjelenített urbánus látvány elidegenedett formavilágával. Műveiben a mesterséges anyagok rideg látványa és a természetes hordozók organikus felületei – egy művön belül is – egymásnak feszülő ellentéteket hoznak létre, mégsem válik a látvány diszharmonikussá. Az ember által létrehozott mesterséges világ és a természet találkozásában létrejövő feszültség végigkíséri a műveket, amit a művön belüli digitális és analóg technikai megoldások kettőssége is felerősít. – Schneller János, „Paradise City” – kiállításszöveg

Kattintson kettőt a képekre, hogy a teljes képernyős nézetre váltson.

Slide thumbnail

Csizik Balázs, Waste Suprematism, No. 1
2018, Hahnemühle giclée, ragbaryt, dibond
73 x 110 cm

Slide thumbnail

Csizik Balázs, Waste Suprematism, No. 2
2018, Hahnemühle giclée, ragbaryt, dibond
73 x 110 cm

Slide thumbnail

Csizik Balázs, Bauhaus 100, No. 1
2019, Hahnemühle giclée, ragbaryt, dibond
110 x 73 cm

Slide thumbnail

Csizik Balázs, Bauhaus 100, No. 8
2019, Hahnemühle giclée, ragbaryt, dibond
110 x 73 cm

Slide thumbnail

Csizik Balázs, Synesthesia, No. 1
2019, Hahnemühle giclée, fémes barit, dibond
110 x 73 cm

Slide thumbnail

Csizik Balázs, Synesthesia, No. 3
2019, Hahnemühle giclée, fémes barit, dibond
110 x 73 cm

Slide thumbnail

Csizik Balázs, Urban Relations, No. 1
2019, Hahnemühle giclée, ragbaryt, dibond
73 x 110 cm

Slide thumbnail

Csizik Balázs, Urban Relations, No. 4
2019, Hahnemühle giclée, ragbaryt, dibond
73 x 110 cm

Slide thumbnail

Csizik Balázs, Urban Suprematism, No. 3
2018, Hahnemühle giclée, ragbaryt, dibond
110 x 73 cm

Slide thumbnail

Csizik Balázs, Urban Suprematism, No. 6
2018, Hahnemühle giclée, ragbaryt, dibond
110 x 73 cm

Slide thumbnail

Csizik Balázs, Art Market 2018, enteriőr fotó


Slide thumbnail

Csizik Balázs, Art Capital 2019, enteriőr fotó
Ferenczy Múzeum, Ámos Imre & Anna Margit Múzeum, “Paradise City”, Szentendre