Waliczky Tamás

 

Waliczky Tamás (1959) animációs és újmédia művész. Kilenc éves korában kezdett el animációkat készíteni. Később festőként, illusztrátorként, fotográfusként dolgozott. Számítógépekkel 1983-ban kezdett el dolgozni. 1992-ben meghívott művész volt a ZKM Vizuális Média Intézetében, majd később az intézet kutató csapatának a tagja (1993-1997). Ezt követően elfogadott egy vendégtanári állást a Saarbrückeni HBK főiskolán (1997-2002). A Japán IAMAS egyetem (Gifu) Waliczkyt választotta meghívott művésznek 1998-99-ben. 2003 és 2005 között a Mainzi főiskola tanára. 2005 és 2010 között újra a HKB Saar-ban tanít. 2010 szeptembere óta a School of Creative Media, City University of Hong Kong egyetemi tanára.

  

Waliczky a korai nyolcvanas évek óta együtt dolgozik Szepesi Annával. Anna művészeti tanácsadó Waliczky legtöbb munkájában. Waliczky munkáival számos nemzetközi díjat nyert, beleértve a Linzi Prix Ars Electronica fesztivál Golden Nica díját, világszerte számtalan kiállításon vett részt, mint például a Lyoni Biennálén, az ICC Galériában Tokióban, a Multimediale Karlsruhéban vagy a Sevilla-i Biennálén, és megtalálhatók különböző közgyűjteményekben, mint például a párizsi Pompidou Központban vagy a Budapesti Ludwig Múzeumban. 2019-ben Waliczky Tamás képviselte Magyarországot az 58. Velencei Biennálén Képzelt Kamerák című projektjével, amely 2020-ban a Ludwig Múzeumban is kiállításra került.

2022

Ákos Schneider: “Az emberközpontú tervezés határai | Spekulatív design és poszthumán állapot”, Typotex Kiadó, Budapest, 2022, p. 176-180.
“Honnan indult és hová tart a hazai digitális vizuális kultúra? | Interjú Seres Szilviával”, Hyper&Hyper magazine, Budapest, Hungary
Sárai Vanda: Hello, World! Könyv a hazai internet-művészet kezdeteiről, A mű, 2022.03.28, Budapest
Novák Piroska: “Húsz interjú a digitális kultúrához kapcsolódó alkotókkal és szakemberekkel”, Magyar Narancs, 2022.02.04, Budapest

2021

Piero Scaruffi: “A Visual History of the Visual Arts / The Age of Globalization / The Computer Age”, August 2021 
Seres Szilvia: „Digitális perspektívák | Az újmédia-művészet hazai kezdetei”, Magyar Művészeti Akadémia, Művészetelméleti és Módszertani Kutatóintézet, MMA Kiadó, 2021, p. 18-19, 39-49
László Baki: „…szegd meg az összes szabályt!” – Waliczky Tamás is kiállít a Hogyan nyerj a fényképészetben? című tárlaton, Punkt, 2021 / 07 / 01 

2020

HK Artion: “In Dialogue with Machines: The Evolution of Art and Technology, HK Artion, November 7, 2020
Kaszás Gábor: “Kalauz a modern magyar képzőművészethez, Holnap kiadó, 2020, Budapest, p 31, 93
Jess LAU Ching-wa: “Life as ‘ignis fatuus’: The Voyage with Tamas Waliczky from ancient Egypt to the Venice Biennial”, AICAHK, International Association of Art Critics Hong Kong, 15. 10. 2020 
Aakash Srivastava: “Imaginary Cameras by Tamás Waliczky”, Sunday Art Club, Kuly 20, 2020
Fidelio: “Múló, törékeny pillanatok rögzítése”, Fidelio, 2020.09.30. 16:50 
Ákos Schneider: Machines Beyond Phantasmagoria – On Tamás Waliczky’s Imaginary Cameras, Artmagazin Online, 26. 03. 2020 
Éva Bonczidai: „Mit lát az ember, mit a gép?”, Magyar Nemzet, 10. 03. 2020
Műértő Power 50, A Műértő Magyar erősorrendje, Műértő, 07. 03. 2020 
Vera Zborovska: “Entering infinity: 5 artists leading the Hungarian art scene”, Contemporary Lynx (Online Magazine), February 17, 2020 

2019

Váradi Júlia: “„Ezt a világot is elöntötte a szenny” | Jeffrey Shaw médiaművész, Magyar Narancs, 2019.08.03, Budapest 
Barbara London: “Venice 2019: A Few Reflections”, The Brooklyn Rail, Sept. 2019
Diana Cicognini: “La 58. Esposizione Internazionale d’Arte a Venezia – Una mappa visive”, Arte Canale, 2019.09.05.
Christina Ko: “Exit Strategies: Working with Limitations”, Cobo Social, 2019.03.20.
ArtLinkArt: “Venice Biennale 2019”
Hannes Klug: “»Type in a title« – Digitale Guerilla: Das ZKM in Karlsruhe zeigt zum 30jährigen Bestehen seine Sammlung”, Junge Welt, 2019.08.03.
Pedro Medina: “Bienal de Venecia 2019”, Artecontexto, 2019.06.04. 
Jakub Gawkowski: “Brak zdania jako metoda. 58. Biennale w Wenecji “, SZUM, 2019.06.28.
Deborah Barkun: “A Global View of the Arts”, Ursinus College, 2019.07.10.
Abafáy-Deák Csillag: „Neverland”, Tiszatáj, 2019.07.10.
Jody Zellen: “58th Venice Biennale 2019: ‘May You Live In Interesting Times’ – Amplifying the Magic of Venice”, Art Now LA, 2019.07.30.
Stőhr Lóránt: „Kalandra fel!”, Élet és Irodalom, LXXIII. Évfolyam, 26. szám, 2019.06.28.
R.E.: “Médiaarcheológia: Képzelt kamerák”, Műértő, 2019.07.04
“Tamas Waliczky | Imaginary Cameras | Hungarian Pavilion | Biennale Arte 2019”, Catalogue of the Exhibition at the Hungarian Pavilion, Published by Ludwig Museum – Museum of Contemporary Art, Budapest, Edited by Zsuzsanna Szegedy-Maszak, Co-editor: Geza Boros, Authors: Julia Fabenyi, Zsuzsanna Szegedy-Maszak, Miklos Peternak, Michael Pritchard, Anna Szepesi. ISBN 978-963-9537-71-2, 95 pages.
Schneider Ákos: “Gépek a Fantazmagórián túl – Waliczky Tamás Képzelt Kameráiról”, Artmagazin, 17. Évfolyam, 2019 3. Szám, június 2019, p. 8-10
Susanne Boecker: “Ungarn, Tamas Waliczky”, Kunstforum International, Bd. 261, July 2019, p. 278-279
Georgina Adam: “At Art Basel, dealers are looking to reap the rewards of the Venice Biennale”, The Art Newspaper, 2019.06.11. 
Sághy Erna: „Túlélőtúra”, HVG, 2019.06.06., p.54-55
Pálos György: “Vérrel fröcsköli tele a környezetét”, Magyar Narancs Online, 2019.05.24.
“La Biennale di Venezia – Tamás Waliczky Imaginary Cameras – Padiglione Ungheria”, Hestetika, 2019.04.30.
Angela Madesani: “Biennale di Venezia. La fotografia di Tamás WaIiczky al Padiglione Ungheria”, Artribune, 2019.06.01.
Dominique Moulon: “Art in Brussels”, Art in the Digital Age, 2019.04.30.

Hamvai Kinga: “Délkelet-Ázsia a strandokon – Art Basel Hong Kong 2019”, Műértő, 2019 May, p. 16

Pál Amanda: “Újra itthon az elveszett művész”, Kultúra, 2019.05.27 

Frida Sandström: “Yet another white album”, Paletten – Tidskrift För Konst, 2019.05.17 

“Hungarian Pavilion at Venice Biennale presents Tamás Waliczky”, Europe Breaking News, 2019.04.30 

Pálos György: “Mit is fényképeznénk ezekkel?”, Magyar Narancs, XXXI. Évfolyam 21. szám, 2019.05.23., p. 50-51

“May You Live In Interesting Times”, Biennale Art 2019 catalogue, Participating Countries, Hungary, “Imaginary Cameras”, La Biennale Di Venezia, Frist Edition May 2019, p. 76-77

“Nyitásra kész a Magyar Pavilon”, Kultúra.hu, 2019.05.06 

“A látás felszabadítása – Jeffrey Shaw újmédiaművész megnyitóbeszéde a Velencei Biennálén / LIBERATION OF THE VISION – The opening speech of Jeffrey Shaw, new media artist at the Venice Biennale”, Ludwig Múzeum Blog, 2019.05.13. 

Reinhard W. Wolf: “Starke Filmemacher-Präsenz auf der Kunstausstellung Biennale di Venezia 2019”, Shortfilm.de, Das Kurzfilm Magazin, 2019.02.06 

Claudia Stein & Michael Steinke: “The Venice Biennale, 58th International Art Exhibition, 11 May – 24 November 2019, May You Live in Interesting Times / Selected artists using photography or video art”, photography-now, online version, 2019.05.07 

Brigitte Werneburg: “Elefanten, die verdursten”, taz, 2019.05.11 

Máté G. Péter: “Akár működhetnének is a képzelt kamerák”, V-tó, 2019.05.13 

“Hungarian Pavilion at the 58th International Art Exhibition”, 1F Mediaproject, 2019.04.29 

“Újmédia a Velencei Biennále magyar pavilonjában”, Kulter, 2019.05.10 

“Exhibitions : Italy : Venezia”, photography now, 2019.05.11 

Nádudvari Anna: “»Otromba kis fémmasinák« | Képzőművészeti követeink a velencei Biennálén”, Olvass bele, A Kultúrakirakat, 2019.05.09 

“Tamás Waliczky to Represent Hungary at 2019 Venice Biennale”, Blouin Artinfo, 2019.05.02 

“Ausztrál újmédia-művész nyitotta meg a Velencei Biennále magyar pavilonját”, Szoljon, 2019.05.17 

Simon Ings: “Our pick of Venice Biennale 2019’s most scientific artworks”, New Scientist, 2019.05.16 

Rieder Gábor: “Etruszkok Velencében”, Artkartell, 2019.05.17 

“Fantáziakamerákkal nyílt meg a Velencei Biennálé magyar pavilonja – fotók”, HVG, 2019.05.10 

Csepregi Evelyn: “Új látásmódok – Megnyílt a Magyar Pavilon Velencében”, Nepszava, 2019.05.09. 

Bonczidai Éva: “Képzelt kamerák a Velencei Biennálé magyar pavilonjában”, Magyar Nemzet, 2019. április 25. csütörtök 14:48

Papageno: “Waliczky Tamás képzelt kameráit mutatja be az 58. Velencei Biennále Magyar Pavilonja”, Papageno, 2019. április 25.

“Először áll az újmédia művészet a Velencei Biennálé magyar pavilonjának középpontjában”, Magyar Hírlap, 2019. április 26., péntek

Annick Bureaud: “Hongrie (Giardini), Tamás Waliczky, Commissaire/Curator: Zsuzsanna Szegedy-Maszák”, dossier, artpress 466, 25 April 2019

Ingrid Pui Yee Chu: “Exit Strategies”, Frieze, 27 March 2019

Jane Zhang: “As the arts scene heats up in Hong Kong before Art Basel here are two projects to whet your appetite”, South China Morning Post, 13 March 2019

2018

Dékei Kriszta: “Látásalternatívák”, Magyar Narancs, 2018.09.06

Seres Szilvia: “Kamerák és más optikai eszközök”, Műértő, Szeptember 2018

Cameras and Other Optical Devices, Blok Magazine, 2018.09.05

Csepregi Evelin: “Nézőpontváltás alternatív kamerákkal”, Népszava, 2018.08.22

Alex Greenberger: “Tamás Waliczky will represent Hungary at 2019 Venice Biennale”, artnews, 2018.07.27

Tamás Waliczky to represent Hungary at 2019 Venice Biennale, Artforum, 2018.07.27

Seres Szilvia: “Art&Tech, avagy a művészek elvándorlása”. Műértő, 2018 július-augusztus

Nagy Gergely: “Hol animáció, hol állókép”, interjú Waliczky Tamással II., Artportal, 2018.07.29

Nagy Gergely: “A számítógép menekülési lehetőség volt”, interjú Waliczky Tamással I., Artportal, 2018.07.28

Szepesi Anna cikke, “Photography Is Art”, 2018/7, Hong Kong

Hamvai Kinga: “Betekintés a digitális alkimista laboratóriumába”: Waliczky Tamás kamerái, Balkon, 2018/3, Budapest

Szepesi Anna: “Waliczky Tamás Kamerák kiállítása Hong Kongban”, Artmagazin online, 2018.03.02.

2017

Teoria i estetyka fotografii cyfrowej. Antologia. Wybór, wprowadzenie i redakcja naukowa Piotr Zawojski. Tłumaczenie Justyna Kucharska i Katarzyna Stanisz. Narodowe Centrum Kultury. Warszawa 2017

2016

Zsófia Somogyi: “A jó, a rossz és az ufó”, Műertő, published by HVG ZRT, p. 6.,  Dec. 2016 – Jan. 2017, Budapest

“20 years of Goethe Gallery”, Publisher: Goethe-Institut Hongkong, Editors: Gaberiele Gauler, Alice Ho, Design: Will Kwok, Assistant: Vivienne Tong, p. 64-65, October 2016, Hong Kong

Gábor Képes: “Élő legendák és a számítógép – unikális konferencia a Nemzeti Galériában”, Neumann Janos Számítógép-tudományi Társaság, 21. Sept. 2016, Budapest, 

“Interactive Times” exhibition catalogue, Presented by the Ministry of Culture of the People’s Republic of China, Organised by the Leisure and Cultural Services Department of the Government of the Hong Kong Special Administrative Region, Co-ordinated by the Art Promotion Office and the City University of Hong Kong, Executed by the China Arts and Entertainment Group and the China International Exhibition Agency, Design: Smore Graphic Design, Wang Jie, Duan Yating, Mao Churong, Chen Chaohao, Kang Hanting, p. 14-15, 01. 09. 2016., Beijing

Brigitta Muladi: “Eltűnik az a dimenzió, amit múltnak nevezünk? | Interjú Peternák Miklóssal”, Új Művészet, p. 32-35, Sept. 2016., Budapest

EXiS 2016 International Experimental Film & Video Festival in Seoul, festival catalogue, publication: Moving Image Forum(Corp.), 07. 07. 2016., Seoul

Gábor Rieder: “Gép Pionírok”, ArtKartell magazin, 28. Jun. 2016, Budapest, 

“Hungarian Artists and the computer | Reconstruction of an Exhibition” exhibition catalogue, Publications of the Hungarian National Gallery 2016/5, Series editor: Judit Borus, Published by: Dr. Baan Laszlo General Director, p. 98-107, 23. 06. 2016., Budapest

ISEA 2016 Hong Kong | Cultural R>evolution, exhibition catalogue, published by School of Creative Media, City University of Hong Kong, Edited by Harald Kraemer, Daniel C. Howe, Kyle Chung, p. 280-283, 15. 05. 2016., Hong Kong

Brigitta Muladi: “Helló, haver. Megosztom veled a tudatomat | Időalapú médiaművek a kortárs képzőművészetben”, Új Művészet, p. 48-50, Feb.-Marc. 2016., Budapest

Zsóka Nagy: “Mennyi az idő?”, Apokrif, 16. Feb. 2016., Budapest, 

Miklós Peternák: “What is Personal and What Is Not – The Role of Photographs in Some of the Works of Tamás Waliczky”, Photo-based New Media Works by Tamas Waliczky, Hong Kong, May 2016

Ingrid Hoelzl: “Tamas Waliczky, Homes – A Journey into Pragmatic Realism”, Photo-based New Media Works by Tamas Waliczky, Hong Kong, May 2016

2015

“IDŐALAP című kiállítas az Új Budapest Galériában”, artmagazin on-line art magazine, 15. 12. 2015., Budapest, 

“Timebase”, online exhibition catalogue, catalogue: Ferenc Eln, 05. 12. 2015., Budapest, 

“Homes by Tamas Waliczky”, Art News, 16.10.2015

“homes | Photography and New Media Art exhibition”, Mingpao Weekly, 25.10.2015

“homes | Photography and New Media Art exhibition”, The Initial, 20.10.2015

“homes | Photography and New Media Art exhibition”, Text: Lorraine, metro Pop magazine, Issue 478, 19.11.2015, p. 118

“A nagyszerű ötletek az emberi játékosságból születnek”, Waliczky Tamással beszelget Seres Szilvia, Balkon Magazine 2015-2, Budapest

“Getuschtes und Geschnittenes – Neue Ausstellung in der Badstube zeigt Bilder von 14 Kunstlern aus der Region”, Wangen, 19 Feb. 2015

“Vier Kunstler sind bei der Ausstellungseroffnung dabai”, Scwabischen Zeitung, 23. 02. 2015

“highlike book”, FILE – Electronic Language International Festival and SESI, Jan. 2015

2014

“Digitart – Az elso magyarorszagi szamitogepes kiallitas” Szentgyorgyi Tiborral beszelget Seres Szilvia,  Balkon Magazine, 2014 11-12, Budapest

Szilvia Seres: Interview with Tamas Waliczky, Artmagazin Online, 06 June 2014

Steve Fore: “Waliczky in Wonderland”, Animation Studies Online Journal, 16 May 2014

“Animamix Biennale 2013-14”, Time Out Hong Kong, 27 March 2014, Hong Kong

2013

Maggie Wong: “Interview with Tamás Waliczky: (E)motion in Art”, Artistory Magazine An online territory of contemporary art and culture, April 24, 2013, Hong Kong

Chesna Ng: “Computer animation master Tamas Waliczky and his exhibition Dance with the interval”, Milk magazine, 2013 March, Hong Kong

Tan Li: “Prophet of Computer Images: Tamas Waliczky”, CUP magazine, 132, january 2013, Hong Kong

Steve Fore: “The Adventures of Tom Tomiczky in the Realm of Machinic Vision and Bodily Engagement”, the 18th ifva festival catalog and Dance with the interval exhibition catalog, Hong Kong

Keiko Sei: “Tamas Waliczky’s God”, Dance with the interval exhibition catalog, Hong Kong

Derrick de Kerckhove: “Tamas Waliczky – preface”, Dance with the interval exhibition catalog, Hong Kong

2012

Inge Hinterwaldner: Erlebnis-Raum in “Der Garten” und “Heufieber”, in: Cornelia Bohn/Arno Schubbach/Leon Wansleben (Hgg.): Welterzeugung durch Bilder, in: Soziale Systeme, Vol. 18, Nr. 1/2, 2012

Hu Yue Jin: “Hungarian animation master Tamas Waliczky”, Ming Po Daily, Hong Kong

2011

FILE, Electronic Language International Festival, SESI-SP, Sao Paulo

Cynthia Leung: “Interview with Tamas Waliczky”, Milk Magazine 20102011, 535, Hong Kong

Livia Rozsas: “Muveszeti agak kozott – Waliczky Tamas rovid portreja”, Prizma art magazine, No5, Budapest

Caroline Chik: “The paradoxical image. From camera obscura to interactive animations”, Septentrion Presses Universitaires, Montreal

2010

Gianna Maria Gatti: “The technological herbarium”, AVINUS Verlag, Berlin

Katalin Spengler: “Contemporary Art 2010-2011”, Businnes Media Services LLC, Budapest

Horváth Olivér: “Kinetikus kép – közép-európai képzömüvészek animációs filmjei”, Balkon 2010 7 8, Budapest

Rózsás Lívia: “Animált folyamatok – folyamatos animációk”, Balkon 2010 7 8, Budapest

Itsuo Sakane: “The Origins of Media”, Kousakusha, Japan

“Gyüjtemény”, Ludwig Múzeum – Kortárs Müvészeti Múzeum, Budapest

2009

Zsolt Kozma: “Waliczky Tamas munkái”, Value, 2009/1, Budapest

2008

Fu Ningning: “God’s Eyes / Tamas Waliczky’s Cosmology”, World Art magazine, 2008 Nov. No. 77, Beijing

Jerzy Olek: “Umozliwianie Niemozliwemu”, Wroclaw

IAMAS AIR book, Ogaki

Brigitta Ivanyi-Bitter: “Másoknak a vállán állok, és majd az én vállamon is állni fognak”, Interview with Tamas Waliczky, Balkon, 2008/10, Budapest

2007

Jadel Andreetto: “Waliczky, mago dell’arte digitale”, Corriere Dell’Alto Adige, 19 Sept. 2007, Bolzano, Italy

Annette Hünnekens: “Die Zukunft des Video-Clip”, Zapping Zone, Herausgegeben von G. J. Lischka, Benteli Verlag Bern und Zürich

Taruto Fuyama: “Master and Apprentice”, IAMAS Artists in Residence book, Japan

2006

Trencsényi Zoltán: “Még az esõcseppek is”, Népszabadság, 2006. Jan. 20., Budapest, Hungary.

Rieder Gábor: “Waliczky Tamás válogatott munkái”, Pesti Mûsor, 2006 Jan. 12-18, Budapest, Hungary.

Bordács Andrea: “Útkeresés a hõskorszak után”, Új Mûvészet, 2006 Feb., XVII.2., Budapest, Hungary.

Kollár József: “Megáll az idõ”, Új Mûvészet, 2006 Feb., XVII.2., Budapest, Hungary.

Itsuo Sakane: “Adventure for Eyes”, Asahi Shimbun, 2006. 05. 21., Tokyo, Japan

Stöhr Lóránt: “Változó relációk”, Szikra Renáta: “Nett kertek, digitális kertek”, Balkon, 2006/4, Budapest, Hungary

2005

Gianna Maria Gatti: “L’Erbario Technologico”, CLUEB, Bologna, Italy

György Palos: “Motion Pictures on the Wall”, Catalog for Waliczky’s exhibition at Pixel Gallery, Budapest

Jozsef Melyi: “Experimental Space”, Catalog for Waliczky’s exhibition at Pixel Gallery, Budapest

Jeffrey Shaw: “Standing apart to bring things together anew”, Catalog for Waliczky’s exhibition at Pixel Gallery, Budapest

Itsuo Sakane: “Adminration for his Talented Imagination”, Catalog for Waliczky’s exhibition at Pixel Gallery, Budapest

Nikolett Eross: “Something new and different is in the making”, Catalog for Waliczky’s exhibition at Pixel Gallery, Budapest

Elena Giulia Rossi: “Tempo e Spazio Nell’Arte in Rete”, Net Web Art: Net Archives, 8 Ottobre 2005, Roma

2004

Gabriella Giannachi: “Virtual Theaters. An Introduction.” 2004 London, Routledge

Mark B. N. Hansen: “New philosophy for new media”, The MIT Press, Cambridge, Massachusetts; London, England

2003

József Mélyi: “Egy igazi mûvész”, Balkon, 2003/1,2, Budapest

József Készman: “User Illusion”, Praesens, 2003/1, Budapest

Ryszard W. Kluszczynski: “screens/images/worlds_transformations of seeing”, Art Inquiry, Volume V, Lodz, Poland

György Pálos: “Waliczky Tamás megérkezett”, Pergő Képek, 2003 01., Budapest

Szipőcs Krisztina: “Merre tovább?”, Magyar Narancs, 2003 Július 24., Budapest

Forgács Iván: “Videós”, Muszter – örökmozgó képújság, Dec. 2003, Hungary

2002

Stephen Wilson: Information Arts | Intersections of Art, Science, and Technology. MIT 2002

Hedvig Turai: “Új perspektívák”, Mûértõ, Jan. 2002, Budapest

Lev Manovich: “The Language of New Media”, The MIT Press, February 2002, Cambridge MA, USA

2001

György Szücs: “Anteprima Bovisa. Milano Europa 2000”, Balkon, Budapest

György Szücs: “Tamás Waliczky”, Milano Europa 2000 exhibition catalog, 2001, Milano

Mark B. N. Hansen: “New philosophy for new media”, diacritics, a review of contemporary criticism, winter 2001, volume 31, number 4

2000

Margaret Morse: “The Garden. 21st Century Amateur Film”. In: Hardware-Software-Artware. Confluence of Art and Technology. Art Practice at the ZKM Institute of Visual Media 1992-1997. ZKM, Karlsruhe 2000

Pálos György: “Én egy opció vagyok” (Interview with Tamás Waliczky), Pergö Képek, Budapest

Sven Drühl: “Tamas Waliczky – Der Zeitkünstler”, Kunstforum International, Bd. 151, Ruppichteroth

Lev Manovich: “Cinema as cultural interface” (With some parts about Tamás Waliczky), MIT Press

Toshino Iguchi: “The 20th Century 100 Art Matrix”, BT Monthly Art Magazine, Tokyo

Maria Grazia Mattei: “Digitale, tutto un altro film”, Alla Ribalta, Domenica 29 Ottobre 2000

1999

Shoko Inada: “A  toy to view the world as you want (Interview with Tamas Waliczky)”, IAMAS Annual, Ogaki

Molnar Daniel: “Infóháború, médiamarkec”, Filmvilág, 1999/1

Bán András: “…járjon előttünk biztosan és nyugodtan…”, Art Today, 1999 November, X. evf. 11.

1998

David Rockeby: The Construction of Experience : Interface as Content, “Digital Illusion: Entertaining the Future with High Technology,” Clark Dodsworth, Jr., Contributing Editor © 1998 by the ACM Press, a division of the Association for Computing Machinery, Inc. (ACM) published by Addison-Wesley Publishing Company.

Lev Manovich: “The camera and the world; new works byTamas Waliczky”, Continental Drift, Prestel, Munich – New York

Lev Manovich: “The art of Tamas Waliczky”, Focusing – ZKM digital arts edition #1, Cantz Verlag, Ostfildern

1997

Margot Lovejoy: “Postmodern Currents (Art and Artists in the Age of Electronic Media)”, 1997

1996

Anne-Marie Duguet: “Tamas Waliczky” Catalog for Waliczky’s exhibition at NTT/ICC Gallery, Tokyo

Masato Shirai: “A mechanism for reorganizing the world” Catalog for Waliczky’s exhibition at NTT/ICC Gallery, Tokyo

Pier Luigi Capucci: “L’affettiva dello spazio” Domus magazine, October, Milano

1995

Anna Szepesi: “Der Wald / The Forest” artintact 2, ZKM/Institut für Bildmedien, Cantz Verlag, Ostfildern

Marie Cerciello-Bachy: “Tamas Waliczky”, Catalog of 3e Biennale de Lyon, Biennale d’Art contemporain, Paris

Lev Manovich: “neuFunland II”, Mediagramm, July 1995, Karlsruhe

1994

Francoise Holtz-Bonneau: Creation Infographique (With some parts about T.W.) Addison-Wesley France, S.A.

Annick Bureaud: “multimediale 93”, Art Press, Feb. 1994

Ludger  Hünnekens: “Multimedia – eine Daten- und Gedankenkompression”, Computer Art Faszination 1994, Germany

1993

Franz W. Kluge: “Tamas Waliczky, Experimentelle Arbeit Am Bewegten Bild” Mediagramm, Karlsruhe

Ludger Hünnekens: “The Garden”, Dialog, September 3/93, Germany

1990

Franz W. Kluge: “Genugend Ideen” Horizont, Germany

Annik Hemery: “Tamas Waliczky: Un infographiste venu de l’est” Micro Systemes, Paris

Takis Kyriakoulakos: “Tamas Waliczky: Le poete del’intime” Tech Images, Paris

Frederic Dany, Takis Kyriakoulakos: “Souvenirs du futur: Pictures” L’Image, Paris

Bob Swain: “Eastern promise” Audio-Visual, London

Shalom Gorewitz: “Prophet without honor (Computer Video Artist Tamas Waliczky)” The Independent, New York

Steven Bode: “East is east” Videographic, London

1989

Herbert W. Franke: “Prix Ars Electronica, Preise Für Computergraphik”, Kunstforum International, Bd. 103, Ruppichteroth

Brian Reffin Smith: “Graphic Images”, The Guardian, Tuesday October 5 1989

Keiko Sei: “A komputeres grafikától az “Agyalapi törésig”, Video Magazin, 1989, V. evf. 12. (29.), Budapest

1988

Maria Grazia Mattei: “L’Est Elettronico”, ZOOM , Milano

I.: “Számítógép és művészet”, miko magazin, 1988/5, Budapest

1970

Szigeti Piroska: “A Szupermanó Gazdája”, Pajtás Újság, 1970, Budapest